Nio се бори за оцеляването си

Това не го казва някой борсов анализатор, а самият директор на компанията – Уилям Ли

Nio EL6

, Nio

Nio EL6

И зявлението на Ли беше направено по време на медийното събитие след старта на поръчките за новия Nio ES8. Изпълнителният директор на китайския стартъп обясни къде са били направени икономии, за да могат да се предложат конкурентни цени за новия SUV-флагман, и заяви, че оцеляването на компанията в момента е абсолютен приоритет, съобщава CarNewsChina.

Действително, основаната през 2014 г. компания не се представя много добре. Акциите паднаха от близо $67 в началото на 2021 г. до около $5,54 в момента. Доставките се увеличават, но остават на сравнително ниско ниво.

В края на първото полугодие CarNewsChina сравни доставките на различните китайски стартъпи с прогнозите за цялата година. Според този анализ единствено Xpeng е надминал собствените си планови показатели, докато Nio е реализирал едва 26% от очакваните доставки. Трябва да се отбележи, че става дума за доставки на New Energy Vehicles (NEV), включително плъг-ин хибриди.

Според тази таблица Leapmotor е на първо място по доставки сред стартъпите, следван от HIMA, Li Auto, Xpeng, Xiaomi и Deepal. Nio е на 7-о място. Въпреки това процентът на изпълнение е само 26%. Като цяло Nio постоянно продава по-малко от прогнозираното през последните години.

Целта на Nio за 440 000 бройки за цялата година е значително по-висока от миналогодишната – 230 000 автомобила. Според докладите постигането на тази цел е решаващо, за да може компанията да достигне прага на рентабилност през четвъртото тримесечие.

За първото тримесечие Nio обяви нетна загуба от 6,7 милиарда юана, което е около 810 милиона евро. Резултатите за второто тримесечие ще бъдат оповестени в началото на септември.

Nio изглежда в критична ситуация. И това е ясно за всички наблюдатели – иначе главният изпълнителен директор не би се изразявал толкова драстично. Nio е на ръба на пропастта и може да се каже „отново“. Още в началото на 2020 г. компанията беше на прага на фалита и бе спасена само благодарение на субсидии от 1 милиард евро от провинция Хъфей.

Източник на статията: motor1.com

NIO ET9 китайски автомобили фалит стартъпи